VERKKOKAUPAN KÄYTTÖEHDOT

1. YLEISET EHDOT

1.1. Nämä käyttöehdot säätelevät OÜ Skatepargidin, rekisteritunnus 12993265, rekisteriosoite Viro, Harju maakond, Tallinn, Kesklinna linnaosa, Tartu mnt 18-20, 10145 (yritys) ja oston tehneen henkilön (asiakas) välisiä oikeussuhteita tuotteita ostettaessa ja myytäessä www.gruuviramps.ee-myyntiympäristössä (verkkokaupassa).

1.2. Näiden ehtojen lisäksi verkkokaupasta ostettaessa ja myytäessä syntyviä oikeussuhteita säätelevät Viron tasavallan lait.

1.3. Yrityksellä on oikeus muuttaa ja täydentää ehtoja yksipuolisesti julkaisemalla uudet ehdot verkkosivulla www.gruuviramps.ee.

2. HINTA

2.1. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat on ilmoitettu tuotteiden yhteydessä ja sisältävät Viron tasavallassa voimassa olevan arvonlisäveron 20%.

2.2. Tuotteiden hinnat ja alennukset voivat poiketa muiden yrityksen tuotteita myyvien yritysten hinnoista ja alennuksista.

2.3. Tuotteen hintaan lisätään tilausta laadittaessa toimitusmaksu asiakkaan ilmoittaman toimitusosoitteen ja valitun toimitustavan mukaisesti. Jos toimitusmaksu lisätään, se näkyy vahvistusvaiheessa toimitustavan valitsemisen jälkeen.

3. TILAUKSEN TEKEMINEN

3.1. Valitse sopiva tuote (ja tarvittaessa lisävarusteet) ja lisää se verkkokaupan ostoskoriin painamalla “Lisää ostoskoriin” -painiketta.

3.2. Ostoskorin tuotteita on mahdollista muuttaa, poistaa ja lisätä, kunnes tuote on maksettu.

3.3. Vahvista tilaus painamalla ostoskorissa painiketta ”esitä tilaus” ja täyttämällä siellä vaaditut kentät.

3.4 Toimitustavan vahvistamisen jälkeen näet lopullisen ostohinnan toimituskuluineen ja voit siirtyä maksuvaiheeseen.

3.5. Ennen maksun suorittamista sinun on vahvistettava käyttöehdot merkitsemällä rasti vastaavaan ruutuun ja valittava sopiva maksutapa. Ostoksen voi maksaa pankkilinkillä, luottokortilla tai muulla verkkokaupassa käytössä olevalla maksuratkaisulla. Asiakas maksaa ostoksesta 100 % etukäteen.

3.6. Ostoksen maksamisen jälkeen yritys lähettää tilausvahvistuksen ja laskun asiakkaalle tämän ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

3.7. Tilaus katsotaan suoritetuksi, kun maksu näkyy yrityksen pankkitilillä.

3.8. Mikäli tilattua tuotetta ei voida toimittaa tuotteen loppumisen tai muun vian vuoksi, siitä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian ja maksettu summa palautetaan välittömästi. Jos asiakas on tilannut useamman tuotteen ja tilaus voidaan täyttää osittain, asiakkaaseen ollaan yhteydessä jäljellä olevien tuotteiden toimituksen vahvistamiseksi tai peruuttamiseksi.

4. TURVALLINEN MAKSU

4.1. Tuotteiden maksaminen tapahtuu verkkokauppaympäristön ulkopuolella suojatussa maksuympäristössä:
4.1.1. pankkilinkillä maksettaessa valitun pankin suojatussa ympäristössä,
4.1.2. luottokorttimaksuissa Neo Finance, AB:n suojatussa ympäristössä.

4.2. Tuotteen maksamisen jälkeen asiakkaan on painettava “takaisin kauppiaan sivulle” -linkkiä.

5. ASIAKKAAN HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY

5.1. Kaikki asiakkaan antamat henkilötiedot on suojattu ja niitä käsitellään luottamuksellisena tietona. Tietoja käsitellään henkilötietolain vaatimusten mukaisesti.

5.2. Yrittäjällä on oikeus käyttää asiakkaan antamia henkilötietoja tilauksen käsittelyyn ja tuotteen toimittamiseen. Yritys voi käyttää henkilötietoja paremman palvelun tarjoamiseen: ostoanalyysien ja yhteenvetojen tekemiseen, tarjousten tekemiseen asiakkaalle sekä tyytyväisyyskyselyjen tekemiseen.

5.3. Verkkokauppa lähettää uutiskirjeitä ja tarjouksia asiakkaan sähköpostiosoitteeseen, jos asiakas on tilannut uutiskirjeen tai suostunut vastaanottamaan niitä rekisteröityessään kanta-asiakkaaksi.

5.4. Yritys ei luovuta tietoja kolmansille osapuolille, paitsi posti- ja lähettipalveluita tarjoavalle yritykselle tuotteiden toimittamiseksi asiakkaalle.

5.5. Asiakkaan ja pankin sekä korttimaksuja käsittelevien palveluntarjoajien väliset yhteydet on salattu asiakkaan henkilötietojen ja pankkitietojen turvallisuuden varmistamiseksi. Yritys ei pääse käsiksi asiakkaan pankkitietoihin eikä pankki- ja maksukorttitietoihin.

6. TUOTTEIDEN TOIMITUS ASIAKKAALLE

6.1 Gruuviramps.com-verkkokauppa toimittaa tuotteita kansainvälisesti. Toimitushinta riippuu toimitusosoitteesta ja valitusta toimitustavasta.

6.2 Voit tutustua oman maasi toimitusvaihtoehtoihin ja hintoihin sivulla “Toimitusvaihtoehdot ja palautukset”.

6.3 Tuotetietonäkymässä näkyy suuntaa antava toimitushinta oletettuun kohdemaahan. Toimituksen lopullinen hinta näkyy Ostoskori-sivulla kohdemaan ja toimitustavan vahvistamisen jälkeen.

6.4 Kun tuotteesi on lähetetty toimitettavaksi, saat vahvistusviestin sähköpostiin. Sähköpostiviesti sisältää myös tietoa siitä, miten voit seurata tilaustasi valitulla toimitusoperaattorilla. Jos tuote tilataan pakettiautomaattiin, asiakkaalle lähetetään tekstiviestillä henkilökohtainen ovikoodi pakettiautomaatin oven avaamiseksi. Yrittäjä ei vastaa asiakkaalle aiheutuneista vahingoista, jos kolmannet henkilöt ovat saaneet pakettiautomaatin ovikoodin haltuunsa yrityksestä riippumattomista syistä.

6.5 Tuotteiden katoamis- ja rikkoutumisriski siirtyy tuotteen tilaajalle, kun tavara on luovutettu kuljetusoperaattorille.

6.6 Jos tuotteita lähetetään EU-maiden ulkopuolelle, saattaa lisääntyä erilaisia tulli- ja maahantuontiveroja, jotka on maksettava paketin saapuessa kohdemaahan. Kyseiset verot maksaa paketin vastaanottaja. Koska vero- ja tullikäytännöt voivat vaihdella suuresti maittain, suosittelemme ottamaan yhteyttä paikalliseen tulli- tai verovirastoon lisätietojen saamiseksi.

7. PERUUTUSOIKEUS, TUOTTEIDEN PALAUTUS JA VAIHTO

7.1. Asiakkaalla on oikeus palauttaa ostamansa tuote syytä ilmoittamatta 14 kalenteripäivän kuluessa. Kyseinen määräaika alkaa tuotteen tai pakettiautomaatti-ilmoituksen vastaanottamisesta ja päättyy, jos tuotetta ei ole toimitettu postiin palautusta varten 14 kalenteripäivän kuluessa.

7.2. Vastaanotettuaan tuotteen asiakas on velvollinen avaamaan tuotepakkauksen huolellisesti pakkausta ja tuotetta vahingoittamatta. Tuotteen voi palauttaa tai vaihtaa ilman syytä vain, jos sitä ei ole koottu eikä käytetty ja kaikki tarrat ja muut lähetykseen liittyvät asiakirjat (mm. asiakkaalle lähetetty lasku) ovat tallessa. Jos asiakas on tahallaan tai huolimattomuudesta vahingoittanut palautettua tuotetta, yrittäjällä on oikeus kieltäytyä ottamasta tuotetta takaisin tai vaatia korvausta aiheutuneesta vahingosta.

7.3. Palauttaakseen tuotteen asiakkaan tulee täyttää tuotteen lähetysluettelossa oleva palautuslomake tai peruuttamislomake ja palautettava se yhdessä tuotteen kanssa.

7.4. Tuotteen palautuskustannuksista vastaa asiakas, paitsi jos palautettava tuote ei vastaa tilattua (virheellinen tai viallinen) tai tuote palautetaan Gruuvirampsin varastoon palautusilmoituksen kanssa pakkauksessa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

7.5. Verkkokauppa palauttaa tuotteista maksetun summan asiakkaalle sen jälkeen, kun tuote on palautettu ja perillä yrityksen varastossa, joka sijaitsee osoitteessa Serva 28, 11618 Tallinna, Harjumaa, Viro, kuitenkin viimeistään 14 kalenteripäivän kuluttua.

7.6. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, hänen on täytettävä peruuttamislomake. Tuotteen palauttamiseen liittyvät välittömät kustannukset maksaa asiakas.

7.7. Mikäli yritys ei pysty vaihtamaan palautettua tuotetta (esim. halutun koon puutteen vuoksi), yritys ottaa asiakkaaseen yhteyttä sopivan ratkaisun löytämiseksi.

8. VALITTAMINEN JA VASTUU

8.1. Yritys on vastuussa tuotteen sopimusehtojen vastaisuudesta tai puutteista, jotka olivat olemassa luovutushetkellä. Myydyillä tuotteilla on Viron velvoiteoikeuslain (VÕS) 218 §:n 2 momentissa säädetty 2 vuoden valitusaika.

8.2. Mikäli asiakkaalla on verkkokauppaa koskevia valituksia, ne tulee lähettää osoitteeseen info@gruuviramps.com tai soittaa numeroon +372 56993670. Valituksessa on mainittava asiakkaan nimi, yhteystiedot, valituksen esittämispäivä, tuotteessa ilmennyt puute ja esitettävän vaatimuksen sisältö (mukaan lukien asiakkaan toivoma ratkaisu). Mukaan on liitettävä myös ostotodistus. Yritys vastaa asiakkaan valitukseen 14 päivän kuluessa.

8.3. Yritys ei ole vastuussa vahingoista, jotka aiheutuvat tavaran epäasianmukaisesta käytöstä.

8.4. Asiakkaan ja yrityksen väliset erimielisyydet ratkaistaan neuvottelemalla. Mikäli asiakas ja yritys eivät pääse sopimukseen neuvottelemalla, asiakkaalla on oikeus kääntyä Viron kuluttajariitalautakunnan puoleen. Menettelyehtoihin voi tutustua osoitteessa http://www.komisjon.ee. Asiakkaalla on myös oikeus ottaa yhteyttä sähköisen kaupankäynnin kuluttajariitoja ratkaisevaan Euroopan unionin ODR-alustaan (Online Dispute Resolution eli riitojen ratkaiseminen verkossa) osoitteessa http://ec.europa.eu/odr.

8.5. Jos osapuolet eivät hyväksy komission päätöstä, osapuolet voivat kääntyä yrityksen kotipaikan käräjäoikeuteen.

8.6. Jos verkkokaupasta ostetussa tuotteessa on puutteita, joista verkkokauppa vastaa, yritys korjaa tai korvaa viallisen tuotteen. Jos tuotetta ei ole mahdollista korjata tai korvata, yritys palauttaa asiakkaalle kaikki myyntisopimuksesta aiheutuneet kustannukset.

9. ASIAKASPALVELU

9.1. Asiakaspalvelun puhelinnumero on +372 56993670 (avoinna arkisin kello 10–18) ja sähköpostiosoite info@gruuviramps.com. Asiakaspalvelu on suljettu lauantaisin, sunnuntaisin ja pyhäpäivinä.